AED Opleidingen

Het bedienen van een AED in geval van een plotselinge hartritmestoornis is in de loop van de tijd – technisch gezien – steeds gemakkelijker geworden.
De AED’s zijn de afgelopen jaren steeds beter geworden, en ervaringen uit de praktijk hebben ertoe geleid dat de gesproken instructies steeds verder zijn verbeterd.
Ook het uiterlijk en gebruiksgemak zijn in de loop van de tijd steeds verder geperfectioneerd.
Ondanks deze vooruitgang, is een goede cursus voor het bedienen van een AED onontbeerlijk! Hoe goed de AED’s tegenwoordig ook zijn, het is uiteindelijk de mens die het apparaat moet aansluiten. Daarnaast is de AED een onderdeel van een reanimatie. Niet alleen het vroegtijdig toedienen van een elektrische schok is van belang, ook een goede uitvoering van hartmassage en beademing is uitermate belangrijk! Ook de Belgische Reanimatieraad onderschrijft het belang van een goede training voor het gebruik van een AED.

Onze cursus AED zit inbegrepen in ons Standaard Service Pakket, dat inbegrepen is bij de aankoop van een AED. Onze cursussen worden gegeven door gediplomeerde Nederlandstalige en Franstalige lesgevers.

Voor de uitgebreide opleidingen Basic Life Support werkt AV Medical eveneens samen met het Rode Kruis of erkende instructeurs.

Onderhoudsservice voor onze AED’s


Wat voor onderhoud heeft een AED nodig?
Een AED dient om de twee jaar te worden voorzien van nieuwe elektroden en eventueel een nieuwe batterij, deze laatste hangt af met welke merk je werkt. Iets anders heeft uw AED toestel NIET nodig.

Behoeft de AED een onderhoudscontract?
Ja, u dient veelal een contract af te sluiten voor onderhoud en nazorg. In tegenstelling tot andere leveranciers krijgt u bij AV Medical een Standaard ServicePakket gratis bij elke AED geleverd. Hierbij kan een extra service worden afgesloten, het zogenaamde Elite-servicepakket.

Het Standaard ServicePakket houdt onder andere het volgende in:
 

  • AED Nazorg Service: Vervangtoestel binnen de 24h 7/7, ná oproep. Dit zal gebeuren bij nood aan technische controle. Ook wanneer toestel door de klant zelf beschadigd zou zijn (gevallen) krijgen jullie een vervangtoestel tot herstel of aankoop nieuw toestel volbracht is. Met uitzondering van een eventuele recall door de producent van alle geleverde apparaten.

    Onze medewerkers zullen dan binnen 3 uur (maximaal 4uur) bij u op locatie zijn en de AED terug klaarmaken voor gebruik. Dit na het uitlezen van de ECG gegevens die de AED tijdens het gebruik heeft opgeslagen. Deze ECG-gegevens worden verstuurd naar de behandelende arts van het slachtoffer. Tevens krijgt u een rapport van de AED-inzet dit is onze zogenaamde Data Management: Uitlezen van casus, die dan besproken wordt en aan de behandelende arts gegeven wordt.

    Dus wat te doen als u een AED heeft gebruikt?
    Wanneer u de AED heeft gebruikt dient u ons daarvan direct op de hoogte te stellen. U belt ons AED-servicenummer dat u terugvindt dmv een kleefsticker aangebracht aan de voorkant op het door ons geleverde toestel. Een van onze medewerkers zal binnen 3 uur (maximaal 4 uur) bij u op locatie zijn.
    AV Medical is de enige die een 24-uurs servicedienst heeft en bij u op locatie komt wanneer er een AED-inzet heeft plaatsgevonden.

  • Opvolging Databank: Wij waarschuwen u wanneer uw AED nieuwe elektroden en batterij nodig heeft. U moet ons waarschuwen wanneer het toestel gebruikt is.
    Uw AED wordt opgenomen in onze databank. Zo kunnen wij u periodiek op de hoogte brengen van vervanging van elektroden en/of batterij.

  • Training gebruik AED-toestel: Hierdoor leert de cursist de AED op de juiste wijze te gebruiken. De onderwerpen waar op te letten bij het gebruik van de AED worden uitvoerig behandeld. De training duurt ongeveer 1uur doch hebben de cursisten voldoende tijd om praktijkoefeningen te doen en om vertrouwd te raken met de werkwijze van de AED. Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van AED-Trainers (een AED die geen echte schokken afgeeft) en reanimatiepoppen. De AED-training wordt bij u op locatie gegeven. (Max.15 pers.)= 1h

  • 1 Crashtest / vestiging: Deze test bieden we het eerste jaar na opleiding gratis aan. Hierbij gaan we na of het gebruik van het toestel gekend is in onverwachte, en dus realistische omstandigheden.

  • Mapping: Deze wettelijk verplichte registratie en lokalisatie van plaatsing van het toestel doen wij voor u. Wij komen bij u op locatie de coördinaten opnemen en zetten deze om naar de Lambert 72 coördinaten. Wij tekenen deze uit op een digitale kaart en verzenden deze, samen met het registratieformulier, naar u. U moet enkel deze documentatie versturen naar de overheid van wie u een registratienummer zal ontvangen.

Het Elite-servicepakket is een uitgebreidere versie van het Standaard Servicepakket.

Neem even contact met ons op wil je hierover meer weten.

 

 
  © avmedical